Usługa spa i Wellness, jako narzędzie budujące przewagę konkurencyjną

Usługa spa i Wellness, jako narzędzie budujące przewagę konkurencyjną

W ostatnich latach wiele hoteli zdecydowało się na rozszerzenie oferty hotelarskiej o usługi typu spa i Wellness. Właściciele hoteli są świadomi nowych trendów i potrzeb klientów. Wprowadzenie zabiegów pielęgnacyjnych do oferty hotelu pozwala także wypracować sobie lepszą pozycję na konkurencyjnym rynku hotelarskim. W tym artykule opisujemy znaczenie usług spa i Wellness w budowaniu konkurencji.

Znaczenie konkurencyjności

Konkurencyjność współcześnie jest uznawana za bardzo ważny czynnik kształtujący sam rynek, lecz także rozwój. Dotyczy to wszystkich firm bez względu na to, na jakim rynku funkcjonują. W tym artykule zajmiemy się rynkiem hotelarskim. Inne obiekty hotelowe rozszerzają swoje usługi, co zmusza innych właścicieli do podjęcia takich samych działań. Od kilku lat obserwuje się, że na przykład hotele na mazurach z basenem rozszerzają swoją usługę. Dlatego nasz artykuł ma na celu ocenę wpływu rozszerzenia oferty o usługi spa na konkurencyjność.

Zmiany w strukturze podmiotowej na rynku hotelarskim

Przez ostatnie dwie dekady widać, że zachodzą zmiany na rynku hotelarskim. Wcześniej zlokalizowane hotele na mazurach z basenem, a teraz coraz więcej hoteli buduje się w okolicach górskich. Trend inwestycyjny tego typu jest zauważalny po rozszerzonej ofercie hotelarskiej w górskich miejscowościach. Praktycznie największe duże górskie miasta mogą się pochwalić hotelami, świadczącymi zabiegi pielęgnacyjne. Po wpisaniu w internet hasła „spa dolnośląskie z basenem” okazuje się, że oferta jest niezwykle bogata i każdy turysta znajdzie propozycję odpowiednią do swoich potrzeb. Świetnym przykładem pokazującym rozwój usług spa i Wellness jest miasto Świeradów-Zdrój, gdzie od 1995 roku do 2011 przybyło aż 20 obiektów. Największy udział stanowią oczywiście hotele spa. Warto także wspomnieć, że hotele cechują się nie tylko wysokim standardem, lecz wysoką liczbą miejsc noclegowych.