Idea Spa i filozofia Wellness w hotelarstwie

Idea Spa i filozofia Wellness w hotelarstwie

Turystyka uzdrowiskowa, czyli spa i Wellness dynamicznie się rozwija, jako kolejny dział turystyki od lat 90. XX wieku. To nie tylko kolejny rodzaj turystyki, lecz wykształcona forma spędzania czasu wolnego. W tym artykule charakteryzujemy ideę spa i filozofię Wellness w hotelarstwie. Zapraszamy do lektury!

Spa i Wellness, jako osobny rynek w turystyce

Skrót spa pochodzi od łacińskiej nazwy sanus per Aquam. W języku polskim taka nazwa oznacza „zdrowie dzięki wodzie”. W literaturze wielu autorów można przeczyta

różne definicje spa, jednak ta powyżej jest uniwersalna. Wśród definicji określającej spa niezwykle popularna jest również ta określona przez Europejski Związek Uzdrowisk, który wskazuje, że spa to źródło mineralnych wód bądź miejsce, które jest uczęszczane w celach zdrowotnych. Jak na pewno zauważyłeś drogi czytelniku, bardzo często hotele spa w Polsce, łączą słowo spa ze słowem Wellness. Bardzo często również spa jest błędnie zamieniane na Wellness. Te dwa terminy mają całkiem odmienne od siebie znaczenie. Wyraz Wellness symbolizuje filozofię życia, która gościła w życiu ludzi od zawsze. Mimo tego faktu dopiero w 1959 roku lekarz z USA dr H. Dunn wprowadził ten termin do literatury. Lekarz słowem Wellness wskazał, że chodzi o styl życia, które celem jest wprowadzenie harmonii w ciele i umyśle. W związku z tym, jeśli wyszukamy w ofercie hotel ze spa w górach, to oznacza, że w takim obiekcie są dostępne do wykupienia usługi spa, natomiast stan Wellness może być osiągnięty po tych zabiegach. Tym samym można stwierdzić, że termin Wellness to cała otoczka, a także przyjemny rezultat po realizacji założeń spa. Warto o tym pamiętać, weryfikując hotele spa w Polsce w celu zorganizowania na przykład weekendowego wypadu.

Idea spa i Wellness, na której opiera się każdy hotel ze spa w górach i innych regionach, związana jest z chęcią odbywania wszelakich podróży do miejsc wykazujących szczególne właściwości zdrowotne. Obecnie ekonomiści są zgodni, że rynek hotelarski mocno się rozwija, dzięki obiektom spa.